VIRTUÁLNÍ REALITA „PO ČESKU“ ZAUJALA V TOKIU ÚROVNÍ GRAFIKY I PŘÍVĚTIVOSTÍ PRO UŽIVATELE

V posledních letech výrazně roste zájem o technologie zprostředkovávající svět virtuální, smíšené či rozšířené reality (VR/MR/AR) a Japonsko v tomto směru není žádnou výjimkou. Spíše naopak se jedná o zemi s velkým potenciálem. Silnou pozici v tomto odvětví má i Česko, jak potvrdila i česká účast na veletrhu XR Fair v Tokiu. Zvláště oceňované u českých produktů byly vysoká úroveň grafiky virtuální reality a uživatelská přívětivost.

Foto: Velvyslanectví ČR v Tokiu

Svoje produkty prezentovalo na tokijském výstavišti Tokyo Big Sight sedm českých firem – DIVR Labs, More.is.More, Ardyssey, Pocket Virtuality, VRgineers, FIT VUT Brno/AR Collaborative a Three Dragons/CLDXR®. Druhý ročník veletrhu virtuální, rozšířené a smíšené reality XR Fair (dříve VR/AR/MR World) se uskutečnil na přelomu června a července. Český stánek byl součástí projektu ekonomické diplomacie PROPED, organizaci mělo na starosti Velvyslanectví ČR v Tokiu ve spolupráci s agenturou CzechInvest.

Letošní XR Fair Tokyo navštívilo cca 45 000 návštěvníků a zúčastnilo se jej přes 950 vystavovatelů, z nichž 56 bylo ze zahraničí.

ČESKÁ ŘEŠENÍ PRO RŮZNÉ OBORY

Návštěvníky veletrhu na stánek lákala především možnost vyzkoušet si vystavenou techniku a účastnit se virtuálních prohlídek. Nabízená unikátní řešení a služby od českých firem přilákaly zástupce různých oborů, ať se jednalo o zdravotnictví, zábavu, nebo obranu. Oproti loňské hybridní expozici mohli získat přímo u přítomných firem podrobné informace. Mimo český stánek byla navíc vystavena aplikace ROUVY od české společnosti VirtualTrading jejím japonským partnerem growB marketing.

Silné zastoupení českých firem na veletrhu umožnilo uvolnění japonských hranic pro obchodní cesty po téměř dvou letech. Stánek oficiálně otevřela zástupkyně velvyslance ČR v Japonsku Vladimíra Hirsh.

Český stánek byl jednou ze tří přítomných oficiálních účastí. Potvrdil silnou pozici ČR v tomto odvětví, které je zvláště perspektivním v době, kdy se masově vytváří a konzumuje digitální obsah. To je mimo jiné zapříčiněno i změnou chování spotřebitelů během koronavirové pandemie a technologickým rozvojem. Tyto trendy byly viditelné i na veletrhu, kde se vystavovala nová technologická řešení související s produkcí, obsahem, distribucí, brandingem, nebo marketingem ve světě VR/AR/MR.

 

Fotogalerie

Foto: Velvyslanectví ČR v Tokiu

TAHÁK PRO EXPO V ÓSACE

Od roku 2016 japonský trh s VR/MR/AR technikou a softwarem vytrvale roste. V roce 2019 dosahoval obratu 395 miliard jenů (3,7 miliardy USD). Do roku 2025 se předvídá jeho trojnásobný růst na 1,2 bilionů jenů, a to především díky budování vysokorychlostních 5G sítí, které otevřou VR/MR/AR zcela nové možnosti.

I do budoucna se tak bude jednat o perspektivní trh a tyto technologie se navíc mají stát jedním z hlavních „taháků“ příští Světové výstavy EXPO, která se uskuteční v Ósace v roce 2025. Česká vláda potvrdila účast ve formě národního pavilonu na konci června. Prostřednictvím virtuální reality japonští organizátoři plánují přivítat „osm miliard návštěvníků“, kteří ani nemusí do Japonska přicestovat, ale přesto si budou moci projít pavilony a všemi smysly světovou výstavu prožít i z vlastního obývacího pokoje. Takové ambiciózní plány samozřejmě ještě zvýší místní poptávku po těch nejpokročilejších technologiích.

Ondřej Svoboda, ekonomický diplomat, Velvyslanectví ČR v Tokiu

 

Díky našim firmám o nás ví celý svět