REGIOJET POSILUJE V POLSKU, CHYSTÁ LINKY DO CELÉ EVROPY

Úřad pro železniční dopravu (Urząd Transportu Kolejowego/UTK), který je polským státním regulátorem, vydal souhlas se žádostí české společnosti RegioJet o provozování osobní přepravy z Varšavy přes Berlín, Brusel až do přístavního města Oostende.

Foto: Shutterstock

Jedná se o již čtvrté mezinárodní spojení, které RegioJet hodlá provozovat z Polska. Majitel společnosti Radim Jančura se netají tím, že vidí velké možnosti rozvoje podnikání právě na polském trhu.

POVOLENÍ SE NETÝKÁ VNITROSTÁTNÍ DOPRAVY

Vlaky z Varšavy přes Poznaň by měly zahájit provoz na počátku léta příštího roku 2022 s tím, že má vyjíždět jedna souprava denně vždy v nočních hodinách. Polský regulátor UTK má jedinou podmínku – na polském území bude možné do vlaku pouze nastupovat a na zpáteční cestě vystupovat. RegioJet by tak neměl konkurovat největší domácí železniční společnosti PKP ve vnitrostátní dopravě.

PŘES ČESKO DO ALP I K JADRANU

Již v prosinci 2021 se chystá RegioJet využít lyžařskou zimní sezónu a spustit vlakové spojení do rakouských Alp. Vlaky by měly jezdit z Varšavy přes Katovice, Ostravu, Břeclav a Vídeň až do Brenneru třikrát týdně (úterý, pátek a neděle) od 12.12.2021 do poloviny dubna – v závislosti na sněhových podmínkách. Ve vlaku budou lůžkové vozy i místa k sezení a bude připraveno vždy 6–13 vagónů tažených lokomotivami Siemens Vectron nebo Bombardier-Traxx. Pro nástup a výstup budou na území Polska platit stejné podmínky jako u spoje do Berlína a Bruselu.

Od května 2022 plánuje RegioJet letní vlaky z Polska k Jadranu. Radim Jančura by tak chtěl navázat na úspěšný projekt vlakových spojů z Prahy do Chorvatska. Vlak by měly vyjíždět z Katovic přes Ostravu, Břeclav a Vídeň do Splitu a Rijeky v Chorvatsku. Spoje by byly zajišťovány třikrát týdně (úterý, pátek a neděle) s výjezdem v 16.28 z Katovic a příjezdem následující den ve 12.21 do Splitu, resp. 8.36 do Rijeky.

CESTY NA UKRAJINU ZBRZDIL COVID

RegioJet má rovněž souhlas UTK s provozem vlaků z Prahy přes Ostravu, Krakov a Przemyśl do ukrajinského Lvova. Proticovidová opatření však zastavila spuštění tohoto spoje, protože znemožňují přejezd vlaku z Polska na ukrajinské území. Společnost deklaruje, že je připravena spojení zahájit ve chvíli, kdy toto opatření bude odvoláno.

Vedení firmy je přesvědčeno o tom, že všechny plány na polském trhu jsou reálné a velmi perspektivní. Regiojet má k dispozici 300 vagónů a 38 lokomotiv, z toho řadu multisystémových umožňujících mezinárodní provoz – 15 TRAXX MS3 a 6 TRAXX MS2 od firmy Bombardier/Alstom a 8 Siemens Vectron.

RegioJet rovněž připravuje žádosti o souhlas s vnitrostátním provozem na tratích Varšava-Vratislav, Varšava-Krakov a Varšava-Trojměstí (Gdaňsk-Gdyně-Sopoty).

Jan Tomášek, ekonomický diplomat, Velvyslanectví ČR ve Varšavě

 

Díky našim firmám o nás ví celý svět