FIRMA LASVIT POKRAČUJE V EXPANZI NA SEVEROAMERICKÉM TRHU

Název firmy Lasvit je spojením slov láska a svit, což pomáhá vyprávět originální příběh této značky. Od svého založení v roce 2007 firma, která je významným exportérem světelných instalací, expanduje po celém světě. V posledních letech zaznamenala řadu úspěchů na východním pobřeží USA. Lasvit v současnosti generuje přibližně 30 % svého obratu na americkém kontinentu, přičemž tržby ve Spojených státech se zvýšily z 5 milionů dolarů v roce 2015 na současných 20 milionů dolarů.

ATELIÉR V SRDCI MANHATTANU

Americký Lasvit Inc. byl založen v roce 2010 jako třetí zahraniční kancelář po Hongkongu a Dubaji, vedle již existujícího sídla v Česku. Významným krokem bylo v roce 2016 otevření ateliéru v newyorské čtvrti SoHo, která patří mezi světová centra umění, designu a módy. Podle Jiřího Vašíčka (Associate General Manager) nebyla volba umístění ateliéru náhodná. Sdílení prestižní adresy s dalšími značkami, jako jsou Flos a Artemide, umožnilo dostat firmu do „první ligy“. Ateliér kombinuje českou tradici sklářského řemesla s neustálými uměleckými inovacemi, což je pro Lasvit klíčové.

ROZŠIŘOVÁNÍ PORTFOLIA V USA

„V začátcích jsme v podstatě jen stavěli klientelu pro náš produkt a trávili průměrně každý 150 dní na cestách za rok, abychom byli schopni Lasvit penetrovat na trhu a získali první referenční zakázky a klíčovou klientelu. Do lokálního marketingu jsme v tu dobu investovali minimum a za dnešním úspěchem skutečně stojí obrovské nasazení celého týmu,“ vzpomíná Pavel Koudelka (General Manager Lasvit US). „Samozřejmě toto odvětví je tak dynamické, že stejným tempem pokračujeme i dnes, byť už s částečně vybudovanou značkou, a referenčními projekty se dostáváme stále na zajímavější projekty,“ doplnil Pavel Koudelka.

Od roku 2018 se firma začala setkávat s tím, že nejen designéři a architekti, ale i koncový klienti poptávají přímo Lasvit. Vedle toho se Lasvit také zaměřil na diverzifikaci svého portfolia. Zatímco dříve byla firma známá především svými projekty v hotelech a kasinech, dnes se úspěšně etablovala i v oblasti rezidenčních projektů, luxusního retailu, jachet, oceánských lodí, kancelářských budov a dalších segmentů. To vše se projevilo i na rostoucích tržbách, které v roce 2022 dosáhly o 40-50 % vyšších částek, než byly původní cíle.

IKONICKÉ BUDOVY I CELEBRITY

Umělecká díla Lasvitu zdobí řadu rezidenčních i komerčních objektů v New Yorku, jako je například Tiffany na 5th Avenue, mrakodrap 111 W 57th nebo NoMad Tower s jeho skleněným vodopádem a dynamickým osvětlením. Lasvit také osvětlil objekty v dalších amerických městech jako Boston a Chicago. I některé známé celebrity se mohou pochlubit českými výrobky Lasvit. Například Justin Bieber, který na svých sociálních sítích zveřejnil obrázky s jedním z jeho uměleckých děl.

SMĚLÉ PLÁNY DO BUDOUCNA

Lasvit je rozhodnut pokračovat ve svém růstu a inovacích na americkém trhu. O tom svědčí nové investice a plány, jako bude letošní účast na prestižním veletrhu Design Week Miami a plánovaná renovace newyorského ateliéru. Americký trh je klíčový pro dosažení globálního cíle Lasvitu stát se první celosvětovou luxusní českou značkou.

Michal Kaplan, ekonomický diplomat

Kristýna Větrovská, stážistka, Generální konzulát ČR v New Yorku, s využitím podkladů společnosti Lasvit

 

Díky našim firmám o nás ví celý svět