Čeští herní vývojáři se představili ve světovém centru gamingu

Konference MEGAMIGS je v kanadském videoherním průmyslu déle než 15 let událostí číslo jedna. Pravidelně se koná v Montréalu, světovém centru gamingu. Letošního ročníku, který se vzhledem ke koronavirové pandemii konal výjimečně ve virtuální podobě, se zúčastnili i čeští vývojáři.

Ilustrační foto Shutterstock

Akce byla úspěšně realizována v rámci Projektů na podporu ekonomické diplomacie (PROPED) ve spolupráci s Ministerstvem průmyslu a obchodu ČR a Asociací českých herních vývojářů. Online akce se zúčastnila studia Bohemia Interactive, CBE Software, Charles Games, Perun Creative a SCS Software.

Cílem české účasti na MEGAMIGS bylo vůbec poprvé v rámci PROPED představit český gaming v teritoriu Kanady a přispět tak k propagaci české scény a českých vývojářských úspěchů mezi zahraničními investory, navázat spolupráci mezi studii a také vzbudit zájem o ČR jako cílovou destinaci pro nová vývojářská studia. Pro Kanadu je videoherní průmysl významným průmyslovým odvětvím a jeho loňské tržby ve výši 4,5 mld. USD řadí Kanadu mezi deset gamingových velmocí.

Podobně jako ostatní obory se i český herní průmysl potýká s nedostatkem pracovních sil, především kvalifikovaných absolventů, investic či financování ze stran státu. Česká účast na MEGAMIGS podpořená v rámci projektu PROPED může být důkazem, že si stát důležitost tohoto sektoru začíná konečně uvědomovat.

Jakkoliv virtuální akce obecně zcela nenahradí fyzickou účast s možností osobního setkání s potenciálními partnery, investory či fanoušky samotných her, speciální virtuální ročník MEGAMIGS byl po technické i obsahové stránce dobře připravený a nabídl účastníkům mnoho zajímavých tematických diskusí na aktuální témata, jako budoucnost cloudu či potenciálu 5G, ale i možnost networkingu s potenciálními partnery.

ČR rovnocenným partnerem světových lídrů

Český sektor digitální zábavy již dozrál do plnohodnotného odvětví a je rovnocenným partnerem světových lídrů. V roce 2019 meziročně vzrostl obrat českých herních společností o 20 % na 4,5 mld. Kč. V rámci MEGAMIGS bylo skvělé sledovat, že český herní průmysl má světu gamingu co nabídnout, a že se české hry těší obrovské oblibě mezi hráči z celého světa.

Videoherní průmysl je jedním z nejrychleji rostoucích sektorů světové ekonomiky. Již před příchodem pandemie odvětví videoher rostlo rychle, v době koronaviru se počet uživatelů videoher a e-sportu ještě významně zvýšil. Jen pro rok 2020 se předpokládá, že hodnota globálního trhu s videohrami bude činit 159 mld. USD. Podle původních předpovědí ještě z doby před propuknutím nemoci covid-19 má do roku 2025 sektor gamingu dosáhnout tržeb ve výši 300 mld. USD.

Jan Kubačka, ekonomický diplomat, Velvyslanectví ČR v Ottawě

 

Díky našim firmám o nás ví celý svět