ČESKO PREZENTUJE SVÉ PŘEDNOSTI AMERICKÝM TURISTŮM

Generální konzulát ČR v Chicagu a agentura CzechTourism spustily díky projektu ekonomické diplomacie (PROPED) kampaň prostřednictvím společnosti Lonely Planet, která nejen představuje přírodní a architektonické krásy České republiky a zve americké turisty k návštěvě naší země v post-covidovém období, ale prezentuje také produkty šesti českých firem na trhu USA.

Kampaň mimo jiné představuje lázeňské město Karlovy Vary. Foto: Shutterstock

Mít reklamní kampaň u společnosti Lonely Planet v USA je nejen prestižní záležitostí, ale je to také poměrně finančně náročné. Důvodem je především skutečnost, že se obsah kampaně – v případě České republiky byl vybrán formát Travel Stories určený k přehrávání obsahu na mobilních zařízeních s omezením na maximálně 20 obrázků či videí – zobrazí přímo v aplikacích u více než jednoho milionu amerických zákazníků, předplatitelů obsahu společnosti Lonely Planet.

PŘEDSTAVENÍ ČESKÝCH VÝROBKŮ

Vedle tradiční snahy oslovit americké turisty, aby navštívili Prahu i další regiony v post-covidovém období, jsou v kampani také prezentovány výrobky celkem šesti českých firem, které byly do kampaně vybrány. Jedná se o firmy, s jejichž výrobky se turisté setkají nejen při cestování po ČR, ale které lze dnes již koupit i přímo v USA. S cílem v kampani propagovat vedle Prahy i jednotlivé regiony byly vybrány firmy z různých koutů naší vlasti – Bohemia Paper, Moser Crystal, Preciosa, Granát Turnov, pivovar Budvar a likérka Rudolf Jelínek.

„Cílem kampaně bylo představit to nejlepší z ČR a hlavně vrátit ČR na mapu zájmu amerických turistů, jakmile se otevřou možnosti cestování pro turisty mezi USA a Evropou,“ zdůrazňuje Michaela Claudino, ředitelka zahraničního zastoupení CzechTourism USA a Kanada. Snahou kampaně je také ukázat Američanům, že výrobky sklářských a potravinářských firem, které si často z Česka odváží jako suvenýr z ČR, je dnes možné najít i v obchodech po celých USA.

PŘÍNOS AMERICKÝCH TURISTŮ

Není tajemstvím, že ze vzdálených zemí patří americký trh z pohledu příjezdového cestovního ruchu k těm vůbec nejdůležitějším. V roce 2019 navštívilo ČR téměř 600 tisíc hostů z USA, kteří v hotelech či penzionech strávili téměř milión a půl nocí, tedy více než návštěvníci z Číny. V průměru u nás turisté z USA utratí 1400 korun za den, dalších 3000 korun na den utratí ještě před cestou například za letenky a ubytování. V roce 2018 přispěli američtí turisté do české ekonomiky téměř šesti miliardami korun. Návštěvníci z USA v ČR nejčastěji stráví 3-4 noci, zajímají se o památky a během své dovolené rádi navštěvují také regiony. Rychlé obnovení turistického ruchu z USA napomůže opětovnému zotavení sektoru hoteliérství a restauratérství.

Kampaň pro předplatitele Lonely Planet běží od 20. dubna do 31. května 2021, nicméně obsah kampaně bude dostupný na platformě Lonely Planet i později.

Tomáš Trnka, ekonomický diplomat, Generální konzulát ČR v Chicagu

 

Díky našim firmám o nás ví celý svět