ČESKÁ VÍNA DORAZILA KE KANADSKÝM ZÁKAZNÍKŮM
Po strastiplné cestě, kterou zkomplikovala koronavirová pandemie, se podařilo představit vybraná česká vína prvním kanadským zákazníkům. Tuzemská vína jsou vystavena v novém specializovaném obchodě, který byl na konci července otevřen v rekonstruované památkové budově v centru města Charlottetown – metropoli provincie Prince Edward Island.

Foto: Velvyslanectví ČR v Ottawě
Ministerstvo zemědělství ČR ve spolupráci s Velvyslanectvím České republiky v Ottawě, Honorárním konzulátem ČR v Charlottetownu a Svazem vinařů České republiky vyhlásilo loni na podzim program na podporu ekonomické diplomacie, který je zaměřený na uvedení a prezentaci moravských a českých vín na kanadském trhu – konkrétně právě v provincii Prince Edward Island.
PRVNÍ VELKÁ PŘÍLEŽITOST
Tuzemská vinařství mají v rámci marketingového programu, který je součástí společného nástroje financování ekonomické diplomacie ČR, poprvé velkou příležitost nabídnout svá vína kanadskému zákazníkovi a zároveň vytvořit povědomí o svých vinařstvích a samotném vinařském průmyslu v ČR.
Obsahem celoročního programu měly být vzdělávací, marketingové a propagační aktivity zaměřené na místní vinařské zákazníky, influencery či someliéry. Příchod koronavirové krize spolu se zavedenými restriktivními opatřeními bohužel většinu aktivit pozastavil. Přestože se zatím nepodařilo koronavirovou krizi zcela překonat a možnosti prezentace tuzemského vína jsou tak stále omezené, vybraná vína se za velkého přispění Honorárního konzulátu ČR v Charlottetownu konečně dostala do prodeje.
CHYSTÁ SE DALŠÍ PROPAGACE
Všechna česká vína jsou ve specializovaném obchodě v Charlottetownu umístěna na prestižním místě v samostatném regálu. Na dalších formách propagace tuzemských vín v provincii se již intenzivně pracuje. Ke konci srpna by měla být spuštěna reklama na webových stránkách a sociálních médiích specializovaného obchodu, připravuje se speciální vzdělávací seminář pro odbornou vinařskou veřejnost a v neposlední řadě se na období srpen – říjen chystá speciální promo akce. Některá vinařství se rovněž chystají na květnový mezinárodní vinařský festival PEI Festival of Wines.
Věříme, že to nejhorší je již za námi a že se nakonec podaří naplnit cíle programu natolik, že si kanadský zákazník svou cestu k českému vínu najde.
Jan Kubačka, ekonomický diplomat, Velvyslanectví ČR v Ottawě